جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علائم التهاب لثه

تورم و التهاب لثه

التهاب لثه از مشکلاتی است که مردم در بعضی شرایط با آن مواجه می‌شوند. التهاب لثه اگر شامل درد دندان و خون ریزی شود میتواند از درد های طاقت فرسا باشد که امان فرد را می‌برد. در این مقاله قصد داریم تا باقی علل تورم و التهاب لثه و علائم التهاب لثه را بررسی کنیم.

علل تورم و التهاب لثه

تورم و التهاب لثه
تورم و التهاب لثه

در مقاله گذشته که درباره ” تورم و التهاب لثه ” نوشتیم، برخی از عوامل التهاب لثه را مانند آبسه دندان، بارداری، بیماری لثه و عدم رعایت بهداشت صحیح دندان را بیان کردیم. در این قسمت به بررسی عوامل دیگر این مشکل میپردازیم.

  • تجهیزات دندانی

نصب نگهدارنده ها، بریس ها و دندان های مصنوعی و یا وسایل دیگر می‌تواند باعث زخم یا تورم در ناحیه لثه ها شود. به طور کلی دهان از نواحی حساس بدن می‌باشدو واکنش های مطلوب و کم نشانه به اجسام خارجی نشان نمی‌دهد. در بعضی مواقع این تورم و التهاب لثه با عادت دهان برطرف می‌شود، اما درصورتی که به صورت ادامه دارد باعث ناراحتی و اذیت شود، ممکن است مشکل از آن تجهیزات مانند سایز آن باشد؛ به همین دلیل باید به دندان پزشک و یا پزشک ارتودنسی مراجعه کنید.

  • سوء تغذیه و بیماری

برخی شرایط که باعث آسیب و بیماری هایی شود که نتیجه آن حمله به سیستم ایمنی بدن است، می‌تواند باعث زخم شدن لثه ها شود. به همین دلیل استرس مزمن و سوء تغذیه می‌تواند برای سلامت لثه مضر باشد.

  • دارو

عوارض جانبی برخی دارو ها مانند فنوباربیتال، دلانتین و یا مسدود کننده های کانال کلسیم میتواند باعث تورم و التهاب لثه شود.

  • شیمی درمانی

عوارض جانبی شیمی درمانی شامل موارد متعددی میباشد. یکی از این عوارض نیز می‌تواند تورم و التهاب لثه و خون ریزی آن باشد. اغلب افراد سرطانی تحت درمان از ورم کردن دهان رنج می‌برند.

  • مصرف دخانیات

استفاده از دخانیاتی مانند سیگار و سایر فراورده های تنباکویی به لثه ها آسیب های جدی وارد می‌کند.

علائم التهاب و تورم لثه

  • تحلیل رفتن لثه ها
  • بو و یا مزه بد در دهان
  • لق شدن و حرکت دندان ها
  • خون ریزی لثه بعد از مسواک زدن
  • شکل گیری پاکت های عمیق بین دندان ها و لثه ها
  • تغییر در نحوه قرار گیری دندان ها روی یکدیگر

پیشگیری از علل التهاب لثه

برای پیشگیری از التهاب لثه و علل آن باید مواردی از جمله مسواک زدن دوبار در روز، کشیدن نخ دندان بین دندان های را رعایت کرد. همچنین باید هر ۳ماه به دکتر دندان پزشک برای بررسی سلامت دندان مراجعه کرد.

مطالب مشابه
خواص منیزیم برای پوست

خواص منیزیم برای پوست و مو

خواص مواد معدنی برای بدن بر هیچ کس پوشیده نیست. در این مقاله می‌خواهیم به خواص منیزیم برای پوست و مو اشاره نماییم. اما بهتر است درمورد سایر خواص این ماده برای قلب و عضلات و کلیه هم بدانید. منیزیم (Magnesium) یک ماده معدنی و چهارمین فلز موجود در بدن

ادامه مطلب ...

سردرد چیست؟ و انواع سردرد

امروزه با وجود انواع بیماری ها، آلودگی ها و مشکلات عصبی، مردم با مشکلی دست و پنجه نرم میکنند که در بعضی مواقع امان آن هارا بریده است، سردرد! به طور کلی میتوان سردرد را احساس درد در ناحیه بالای گردن و خود سر تعریف کرد. عمدتا منشاء سردرد، بافت

ادامه مطلب ...

برای درمان درد مفاصل چه بخوریم؟

شاید برای بسیاری از افراد بزرگسال که تجربه درد مفاصل داشته‌اند این سوال پیش بیاید که بهترین داروی درد مفاصل چیست؟ پیش از پاسخ به این سوال باید بدانیم که دردها همیشه هم بد نیستند. دردها مانند تمام تجربیات حسی بدن برای ما بسیار مفید هستند. اما باید نسبت به

ادامه مطلب ...